Monday, February 16, 2009

AKU REDHA TUHAN.....

assalamualaikum.....selamat malam...dah makan dah ke?
lewat petang tadi...tetiba aje perasaan aku menjadi sayu dan sebak sangat. entah ar kenapa. mungkin aku telalu memikirkan masa depan aku yang tak tahu penghujungnya. petang tadi aku...membuka laman frienster..melihat kalu ada rakan rakan baru. sedang aku melihat gambar-gambar anak muridku...terdapat satu gambar yang sangat aku kenal sangat. terus fikiranku teringkan dia.... sudah hampir setahun kami putus hubungan, tak ada khabar berita dari dia. mungkin dia sudah melupakan aku untuk sekian lamanya...
dalam hidup aku..aku telah kehilangan 3 orang yang paling aku sayang, ayah aku, isteri aku dan anak angkatku..mungkin ini dugaan tuhan untuk diriku..
wahai anak-anak muridku...cukuplah sudah cikgu kehilangan mereka ini dalam hidup cikgu.. dan kalian semua tetap dihati cikgu. amin ya rabul alamin...
alhamdullilah....sekurang-kurangnya aku masih ada lagi pelajar yang senantiasa bersama ketika aku suka dan duka. ya Allah... semoga ia kekal hingga akhir hayat.

No comments:

Post a Comment