Wednesday, February 11, 2009

Cikgu add-maths VS Cikgu sejarah

Di SMT JB..aku dikenali sebagai seorang yang pendiam dan mudah berkawan dengan sesiapa saje...senior2 memangilku dengan gelaran kadam..hehehe, tahu kenapa... sebab aku diasrama senang untuk membantu senior2 membuat keja...ala ala raging laaa...minggu orentasi kita org macam sekolah sekolah asrama yang lain. tapi yang paling aku ingat sekali kita org kena hafal surah sejadah dalam masa semingu. GILA!! punya senior...tapi aku dapat hafal jugak..adala sangkut-sangkut sikit. kawan aku ramai...serata negeri johor...negeri lain pun ada jugak.
cikgu kat smtjb ni ok ok la jugak...aku boleh dikatakan sebagai pelajar kegemaran cikgu di sana ...hehehe..tak tahula kenapa. aku bukannya pandai sangat macam kawan-kawan aku yang lain...dia org lagi power bab-bab belajar ni. tapi keistimewaan aku ialah aku pandai add-maths. kalu kat teknik tu, aku dikalangan top 5 yang pandai add-maths la...ni semua penangan cikgu zaidah. cikgu zaidah selalu puji aku...dalam kelas. didalam kelas aku selalu tolong kengkawan yang lemah subjek ni...kalau dia org kena denda, aku lah tukang tolong....
seperti pelajar-pelajar lain kan, mesti ada cikgu yg dia tak suka. seperti aku..paling aku tak suka cikgu sejarah...cikgu husaini...tahu kenapa? bila waktu dia aku jadi kecut perut dan mengeletar kaki lutut, sebab bila bab waktu sejarah aje aku mesti kena denda...bayangkan sepanjang 2 tahun aku kat smt jb...2 tahu le aku didenda oleh nya... macam tak puas hati dengan aku aje cikgu tu..
dendanya mudah aje....bila masuk kelas, cikgu ni suruh aku kedepan kelas dan baca apa yang telah aku baca semalam...kalau aku salah aje fakta, lebih-lebih bab tahun...mesti kantoi, apa lagi keluar la ayat power dia " k..awak g belakang sana...bawak buku sekali..dan baca depan dinding tu" bayang kan tiap-tiap waktu sejarah aku kena denda macam tu. yang peliknya pelajar lain tak plak kena macam tu..aku rasa dinding tu pun nak naik muak tengok muka aku....
agak-agaknya kan kalau dinding tu pandai cakap, mesti di kata " kesian aku tengok budak ni, ajar kita sejarah, tapi kita tak faham pun ape yg di ajar" hehehehe.
tapi ada satu denda yang aku paling sedih cikgu ni buat kat aku...sampai aku menangis sedih....
nak tahu....tak?

BERSAMBUNG.........

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ahaks...
    mcm kenal jerk denda tu...
    sy pon mcm pnah kne denda tu...
    tp sy still syg kt ckgu tu...
    hm...
    ade gak pglmn dlu...
    time form 4...
    ble add m3 je, yg BWP ni slalu kne serang dgn sorg ckgu add m3 ni...
    stiap kali nk add m3 BWP dah bersedia...
    seb bek president BWP pndai buat kitorg tabah...
    dye kta " ckgu buat mcm tu sbb xnk bg kte lupe diri even dah jd BWP. xnk pelajaran merosot sbb krj yg bnyk "
    mcm tu ah lbey kurg...
    kitorg pon tabah je...
    dan keputusannye membanggakan...
    THE END...hehe

    ReplyDelete